Friday, July 10, 2009

Sumandakku sudah besar....

Inilah dia sumandak aku yg sudah pandai bergaya.... jangan dak tau, semua tu d warisi daripada mummy dia ni lahh (husband aku cakap..hehehe). Biasanya begitulah...last2 balik ke parents jua... Asyik mau bemekap saja dia. Dia masih lagi di Tunasari Pre-School. Kemarin aku ambil buku rekod dia... Aduiihh... banyak juga komplen guru kelas dia. Aleeya kurang becakap di dalam kelas n pemalu juga. Begitulah dia dari umur 3 tahun dia di sana. Cuma sekarang ada improvement la sikit. Beginilah jadi parent. Tahun depan sudah mau d bagi masuk ke SUI. Di rumah babah dia mengajar mengaji. begaduh jak aku dengar dorang. memang payah mengajar anak sendiri. Kita ni mau derang cepat pandai saja, tapi tidak fikir pun setakat mana otak derang boleh menerima. Sebab tu bagus lagi hantar anak sendiri belajar dengan orang lain. Kalau saya pun teda jamin juga teda marah kalau anak buat silap masa belajar. Masa Aleeya buat homework teda betul pun rasa mau marah. Sampai aku padam tu kerja dia kalau teda betul,...dan dia dengan muka yang ala-ala masam gitu buat la balik. Kadang2 menitis jua air mata dia bila aku marah sikit. sensitif betul anak aku tu (husband aku cakap lagi macam aku...ya kaa???). Bila anak sudah menangis gitu, jatuh kesian la pulaa... hmmm... hati seorang ibu....begitulah!
Okeylahh... nanti aku sambung lagi... Aleeya sudah minta buat susu ni. besar2 gini pun mau menyusu lagi...hehehe.... nanti dia besar sdh blh baca blog aku ni mesti dia komplen. Sekarang ni dia tau main game jak di komputer ni. lain2 dia belum d ajar lagi... Ok...jumpa lagi di lain catatan. Salam.....


2 comments:

  1. hopefully, she won't grow into 'lady' so soon. hahahaha

    ReplyDelete
  2. hehee... tulah pasal eric... ko tiguk la dia tu... tapi sy anggap tu sbg "pengaruh" cousins sekeliling...hihihi

    ReplyDelete