Monday, July 25, 2016

VIETNAM LAGIIII (27.11 - 01.12.2015)

Vietnam Lagi.... 💗💗💗

27.11.15 - 01.12.2015

Kali ni En Suami pula yg bawa grup ke Vietnam ( aku tumpang sekaki saja hihi)... Seperti biasa, pakej 5 hari ke bbrp negara lain, bgtu jg k Vietnam. Imtiyaz Travel & Tour (Sabah) mrnawarkan pakej melancong (..dan membeli belah hihi) ke Vietnam utk 5 hati 4 mlm... Jom melancong bersama Imtiyaz....Iklan sikit hihihi...

Perjalanan kali ini agak mencabar bg aku... sebab.... aku tengah pregnant... almost 2 month... dgn emosi yg tunggang langgang...morning sickness lg... hadoiii... mmg merosakkn mood bercuti  (tp mood shopping on jg haha)... Honestly, mmg kurang seronok kali ni... berjln2 utk shopping d Ben Tanh pun kurang wlu d bawah hotel sj punnn... Balik hotel sj, terus rehat...mmg x larat utk kluar lg...

Seperti biasa, ini adalh gmbr2 lawatan sepsnjang d vietnam... tapi kali ni aku x join masuk ke Cu Chi Tunnel... x larat utk berjln2 d dlm hutan dlm keadaan pregnant mcm ni... So, alu dgn bbrp org makcik2 yg mmg x larat utk jln2 d dlm tu ddk2 lepak d luar sambil borak2 haha... hampir 2 jam hokeyyy... sabar sajalahhhh


















Kenapa gmbr aku dgn En Suami sj? ,Mana anak?... haaaaa... trip kali ni anak2 tinggal d kampung... Derang mun x berapa minat mo join... derang kata x best...hihi... ok.. Vietnam mmg kurang menyeronokkn bg kanak2... Rasanya aku pernah mention sblm ni... Orang yg suka shopping yg paling seronok dtg vietnam. Shopping apa? Kain cotton yg high quality, jubah, kurung dan blouse ready made yg murah2 gila... telekung dan pakaian2 serta jeans yg berkualiti... Juga tudung... Jersi2  dan kasut sport yg high quality pun murah... Vietnam (especially d Ben Tanh dan Saigon square) mmg sesuai utk shopping bg lelaki dan perempuan. En Suami mmg suka beli tshirt dan jeans d sini... 

Ok... nnt mau cerita next trip lg... kali ni cuti2 Malaysia pula hihihi...

#latepost

Catatan perjalanan;
Diza The Great muehehe....

1 comment:

  1. lama dah kak diza teda entri baru...
    kak crita la produk sabah cocoa tu...

    jemput singgah di blog saya juga

    http://nasriahabdullah.blogspot.my

    ReplyDelete